Tehniški dnevi na naši šoli
Med vsebinami, ki smo jih zasnovali za projekt Erasmus KA1, je tudi prostor, v katerem bi lahko počeli to, kar spada na področje ustvarjanja, tako likovnega, tehničnega, kot tudi vse tisto vmes in okrog. Vse to z namenom ustvarjanja in izdelovanja različnih izdelkov, razvijanja ročnih spretnosti, ustvarjalnih (z)možnosti in dejavnosti, ki širijo meje klasičnega šolskega načina pridobivanja znanja, kot smo ga vajeni izvajati pri rednem pouku. Naš namen je bil tudi, da ustvarimo prostorske in delovne pogoje za sproščeno druženje in doživljanje pridobivanja znanja na spodbuden način za vse udeležence.
Z namenom odkrivanja novih možnosti za drugačne načine dela in čim bolj ustvarjalno rabo prenovljene likovno-tehnične učilnice, smo zasnovali model tehniškega dne, ki smo ga v mesecu oktobru preizkusili na nas, zaposlenih. Ker je odlično uspel, smo na podoben način izpeljali tri tehniške dni v novembru in decembru za učence od 5. do 9. razreda.
Učenci so se v petih šolskih urah preizkusili v šivanju s šivalnimi stroji, načrtovanju izdelka s 3D tiskalnikom in oblikovanju izdelka z rezalnim strojem. Delo je potekalo v skupinah pod vodstvom naših učiteljev. Katja Čekada je pripravila šiviljski kotiček. Z učenci je izdelovala šivane novoletne voščilnice in prijemalke za posodo. Izidor Ličer je vodil delavnico izdelave obeskov s 3D tiskalnikom, Urška Tušar je z učenci ustvarjala novoletne okraske in osebne nalepke s pomočjo rezalnika. Z učiteljico Tino Kompare so petošolci izdelovali okrasne reliefe iz gline.
Vsi trije dnevi so bili polni živahnega vrveža, sproščenega ustvarjanja, v učilnici je vladalo spodbudno in zagnano delovno vzdušje. Ob zaključku smo si vsi prisotni delili veselo zadovoljstvo ob nastalih izdelkih. Odmori, ki nam jih odreja šolski zvonec, so bili nekje v ozadju, po urniku smo se držali le tistega za malico, ker se je toliko dogajalo, da smo nanje preprosto pozabili. Veliko je bilo medsebojnega sodelovanja in pomoči, tudi med učenci in ne le s strani nas učiteljev, ki smo bili navdušeni nad njihovimi idejami in ustvarjalnimi rezultati.
Odzivi učencev ob koncu so bili pozitivni, tudi zato, ker so vsi uspešno izdelali vse, kar smo si mi, učitelji zamislili, zato smo bili zelo zadovoljni tudi mi. Želimo si, da bi tudi v naslednjem letu izpeljali podobne dejavnosti, ki bodo ohranjale ter spodbujale ustvarjalnost, sodelovanje in medsebojno pomoč v sproščenem delovnem vzdušju. Ker smo v šoli, brez učenja ne gre, tovrstno je izkušenjsko. In kot pravijo stare modrosti, se iz izkušenj veliko naučimo.