»Natečajni dan«, 25. oktober 2018
Organizirali smo ga z namenom, da se pod vodstvom strokovnjakov učenci seznanijo z in učijo o ureditvi javnih prostorov in konkretno razmišljajo in delajo na tem tako, da kot idejni osnutek realizirajo preureditev prostora pred šolsko knjižnico. Zato sta na šolo prišli arhitektki Tina Gradišer in Laura Penko iz Centra arhitekture, ki vodi izobraževalni program za mlade Igriva arhitektura.
Najprej sta imeli predavanje o pomenu in značilnostih javnih prostorov in njihovemu osnovnemu namenu, da služijo ljudem. Prikazali sta različne možnosti njihove ureditve, spoznali pa smo tudi poklice in vloge arhitekta, krajinskega arhitekta in urbanista pri njihovem snovanju in urejanju.
Učenci so se nato, razdeljeni v skupine, lotili dela. Njihova naloga je bila, da v različnih tehnikah – sliki z vodenimi barvami, kolažu in maketi, prikažejo svojo idejo. Najprej so razmišljali o namenu prostora pred knjižnico, nekateri so ga zasnovali kot prostor za lenarjenje, sprostitev in počitek, učenje ali druženje. Ideje so bile zelo dobre, predvsem so si želeli v prostor vnesti več svetlobe in barv z rastlinami, blazinami in vrečami za sedenje, tudi glasbo, namiznimi in talnimi igrami in celo malimi hišnimi ljubljenčki. Ob zaključku je vsaka skupina predstavila svojo idejo, komisija je izbrala dve najbolj celostni, ustvarjalni in zanimivi rešitvi in predstavitvi.
Namen, da so učenci bolj pozorni na prostore, v katerih preživijo veliko časa in so jim zaradi tega lahko vsakdanje sprejemljivi ter da jih ustvarjalno preoblikujejo, je bil dosežen. Sedaj pa bomo energijo usmerili v to, da jih uresničimo čim bolj v skladu s tem, kar so si zamislili.