Psihološka pomoč

Pozdravljeni.

Tu bodo zbrani vsi nasveti, članki in drugi viri o tem, kako ohranjati duševno zdravje v teh nenavadnih okoliščinah. Najnovejši prispevki bodo na vrhu.

Telefon za psihološko podporo ob epidemiji COVID-19 v sodelovanju Društva psihologov Slovenije in Nacionalnega inštituta za javno zdravje 041 443 443

Spletna svetovalnica #tosemjaz

Na spletnem portalu #tosemjaz lahko napišete vprašanja ali poiščete informacije o različnih temah, kot so: spolnost, odnosi, duševno zdravje, medvrstniško nasilje in še mnogo več. Odgovore boste lahko poiskali s pomočjo izkušenih svetovalcev.

Do svetovalnice dostopate s klikom na to povezavo.

V času epidemije je na voljo tudi poseben zavihek “Poskrbi zase in svoje duševno zdravje”, kjer so zbrani različni prispevki. Dostopen je tukaj.

Kam se lahko obrnete v primeru nasilja v družini?

Na NIJZ so pripravili spodnji letak za učence, ki so žrtve ali priče nasilja. V njem je jasno predstavljeno, kje lahko žrtev ali priča obrne poišče pomoč, predvsem pa poudarjeno, da žrtev ni nikoli kriva za nasilje, kriv je vedno povzročitelj!

Letak_kam po pomoč

Kako doživljamo krizo in samoizolacijo? Komu je najtežje in zakaj?

V intervjuju je psihiater Željko Ćurić poudaril, da je prestrašenost povsem normalna reakcija, obup je tisti, ki lahko povzroči težave. Pri tem je poudaril razliko med zdravim obupom, ko obupamo nad staro situacijo (pred epidemijo), v katero se najverjetneje ne bomo nikoli več vrnili in sprejmemo novo ter med nezdravim obupom, ko obupamo nad sabo. Izpostavil je, da je ključno zdravilo proti obupu to, da ljudem pokažemo izhode in jim damo vedeti, da niso sami. Celoten intervju si lahko preberete na POVEZAVI.

Mi vam pa sporočamo: tukaj smo, delamo na tem, niste sami, ukrepamo, konstruktivni smo …

Za karkoli smo vam vedno na voljo…

SPLOŠNE NOVICE POVEZANE Z DUŠEVNIM ZDRAVJEM

2. april je svetovni dan zavedanja o avtizmu. Tu si lahko preberete zanimiv članek na to temo – povezava.

UČINKOVITO SOOČANJE S STRESOM

Tu vam objavljam ppt predstavitev psihologa prof dr. Mateja Tuška o Učinkovitih načinih soočanja s stresom. Toplo priporočam, da si jo pogledate, saj je precej jasna in pregledna. Je sicer nekoliko bolj usmerjena na soočanje s stresom na delovnem mestu, ampak so tehnike soočanja s stresom prenosljive. Na 16. prosojnici boste videli, da navaja HUMOR, kot najbolj konstruktiven način soočanja s stresom, zato vam prilagam še nekaj zabavnega, kar mi je poslala naša bivša učiteljica Cilka….

Učinkovite soočanja s stresom

Za dobro voljo

KAKO OHRANJATI DUŠEVNO ZDRAVJE V ČASU OSAMITVE

Na povezavi si lahko preberete praktične nasvete za duševno zdravje v obdobju spremenjenega vsakdana zaradi koronavirusa.

Na POVEZAVI si lahko preberete intervju s psihologinjo Andrejo Poljanec, ki pravi, da majhni otroci trenutno situacijo težko razumejo ter daje nekaj nasvetov o tem, kako se pogovarjati z otrokom in izkoristiti izredne razmere za razvoj kolektivnega sočutja.

TUKAJ lahko preberete članek na temo psihičnega zdravja z nasveti o tem, kako ga ohranjati.

KAKO OTROKOM PREDSTAVITI COVID19?

Na spletni strani Univerzitetnega kliničnega centra v Ljubljani so klinični psihologi v okviru Pediatrične klinike objavili nasvete, kako se z otroci pogovoriti o virusu, ki nas ogroža. Nasveti so dostopni na tej povezavi.

Alice Čop (Velenje) in Klára Veselská (Praga) sta napisali terapevtsko pravljico za otroke ” O HUDOBNEM ZMAJU KORONARJU IN KAKO SO GA LJUDJE S SKUPNIMI MOČMI PREMAGALI, ki pomaga otrokom bolje razumeti situacijo v kateri se trenutno nahajajo zaradi širjenja virusa. Alice je dramaturginja, Klara pa otroški klinični psiholog in psihoterapevt. S Kajetanom Čopom so v manj kot enemu tednu pripravili PDF knjižicoOriginal je v češčini, pravljica je prevedena v angleščino in slovenščino. Vsi ustvarjalci to počnejo pro bono, želja pa je, da bi vsak otrok v Sloveniji dobil en izvod.

 

(Skupno 83 obiskov, današnjih obiskov 1)