Skoči na glavno vsebino

Tabor za nadarjene 2016 – CŠOD Rak, Rakov Škocjan 21. 10. – 23. 10. 2016

KONČNO TABOR! JUHUUU!

Naša dogodivščina se je začela ob 17.15 v petek, 21.10.2016, ko so nas z ultra novim avtobusom prišli iskati učenci iz OŠ Hrpelje in njihove tri mentorice Danijela Želko, Mirjana Metlika in Maja Sulčič. Točno ob 18h smo prispeli v kraško gozdno deželo, kjer baje domujejo medvedi (ta vikend so se zaradi nepredvidenega hrupa verjetno preselili drugam J) – Rakov Škocjan.

V CŠOD Rak nas je pričakal upravnik doma in kuhar, ki je ocenil, ali lahko vstopimo ali ne. Skuhal nam je odlično enolončnico in slasten puding s sladko smetano. Po večerji smo se razporedili v sobe, ki imajo imena gozdnih živali in uredili svoj spalni prostor, zatem pa odšli na večerni sprehod. Učenci so imeli nalogo, da so čimbolj glasni zato, da preženemo še tiste medvede, ki so hoteli vztrajati v bližini. Zunaj je bila res popolna tema, saj je območje resnično nenaseljeno. Družbo so nam delale le naše svetilke in zvezde, ki so nam kazale pot. Na primernem prostoru smo se v soju svetilk igrali socialne igre. Zabavali smo se ob igrah Gordijski vozel, Dobro si me oglej, Ploskaj z menoj, Avtobus in Pizza, kjer smo se malce pomasirali. Seveda je bila naša pot nazaj zopet glasna, saj je druženje ena izmed najpomembnejših stvari tabora. V domu smo se še naprej igrali. Ker se vsi med seboj nismo poznali, smo najprej odigrali predstavitveno igro Indijanska palica. Vsi smo se morali predstaviti in povedati eno naše močno področje. Zatem smo se razdelili v šest skupin. Dobili smo različne pripomočke in z njimi smo morali oblikovati ladjico (prepovedano je bilo narediti klasično ladjico iz papirja), ki bi vsaj minuto in pol plavala v vodi. Ocenjevali smo tudi estetski videz. Dobili smo zmagovalce in ti so dobili sladko presenečenje in možnost, da se prvi vpišejo na sobotne delavnice. Sobotnih delavnic je bilo veliko. Vsak od nas je moral izbrati eno dopoldansko in popoldansko delavnico. Učenci naše šole smo se odločili za naslednje: Elektrokemija, kemija in ostalo z mentorico Mirjano Metlika, Kakšen sem in kaj to pomeni z mentorico Lino Faletič, Prva pomoč in temeljni postopki oživljanja pod vodstvom Iris Birsa, Šivanje torbe iz starih kavbojk ter poslikava majic z mentorico Vesno Marion in Polstenje volne z učiteljico Suzano Godina Jelušič. Po kosilu se je en od naših učencev vpisal še na delavnico Arheološki kovček z rimskim legionarjem in njegovo opremo, ki jo je pripravilo podjetje Arhej. Na koncu dneva je sledilo težko pričakovano druženje po sobah, ki se je končalo po 23. uri. Nekateri glasovi so se slišali še v zgodnjih jutranjih urah J.

Jutro se je pričelo z zajtrkom in socialnimi igrami, da smo se lažje zbudili. Medtem so prispele še ostale mentorice, ki niso prespale v domu. Z delavnicami smo pričeli ob 9h in se nepopisno zabavali pri ustvarjanju vseh novih in nepoznanih stvari. Najbolj je vidno vzdušje na vseh fotografijah. Kaj pa smo počeli? Šivali torbe, barvali majice, se učili oživljati, pekli jabolčne vrtnice, igrali in snemali in spoznavali samega sebe. Vmes smo malicali, malo športali in delavnicah pojedli odlično kosilo. Po kosilu smo imeli čas za druženje, šport, nekaj učenk se je igralo socialne igre v gozdu, ena večja skupina učencev pa se je udeležila delavnice podjetja Arhej: Arheološki kovček z rimskim legionarjem in njegovo opremo. Ob 15.30 je sledila tradicionalna čokoladna tekma po kateri je možno, da nekateri učenci nekaj časa ne bodo hoteli jesti več čokolade. Kako poteka čokoladna tekma? Skupina učencev dobi čokolado, nož, vilice in kocko. Tisti učenec, ki vrže šestico, se lahko s pomočjo vilic in noža sladka s čokolado. Takoj, ko naslednji učenec vrže šest, se vloga zamenja. Tekma je vedno zelo razburljiva, glasna in zabavna. Po tekmi smo začeli s popoldanskim delom delavnic, ki so potekale zelo ustvarjalno, saj so učenci izdelovali od majic, do raznih obeskov, pekli vrtnice, montirali film… Po večerji smo se zbrali zopet v jedilnici. Igralska skupina nam je odigrala komedijo, ki so jo čez dan snemali in bili so odlični. Komaj čakamo na filmček! Uradni del večera smo zaključili z igrama Drevo, hiša, pes in Domišljija brez meja, kjer smo prikazali vso svojo domišljijo in ustvarjalnost. Učiteljice so se nas usmilile in nam dale prosto za druženje do 23h.

Utrujenost je pokazala svoje zobe in v nedeljo je bilo res težko zapustiti toplo posteljo. Ampak učiteljice, ki so ostale z nami (Danijela Želko, Lina Faletič in Tea Kocjančič) niso pokazale milosti J. Po zajtrku smo spakirali in se pripravili na pohod. Naš vodnik je bil profesor športa v CŠOD Rak, gospod Polde. Popeljal nas je do Unške koliševke, uro in pol hoda od našega doma. Pohod je bil zelo zanimiv, saj smo izvedeli veliko novega in se prijetno razgibali. Nekateri učenci so imeli le malce težav z obuvali.

Zaključili smo odličen Tabor za nadarjene, za katerega upamo, da bo postal tradicionalen. Hvala vsem nam, učencem in učiteljem, ker si znamo in upamo pokazati, da se znamo učiti, dajati in srkati znanje tudi na drugačen, sproščen način. Želimo si več takega poučevanja.

Morda vam bo všeč tudi...